21 September 2015

Det här med att skriva en blogg är jag verkligen inte bra på och jag undrar om det kanske är för att mitt liv är sjukt ointressant?! Haha, nej det är mest för att jag är en fattig student och inte har råd att köpa fina kläder och smink som jag kan visa upp. Och helt ärligt så tycker jag att det är såå tråkigt att shoppa. Jag hatar att gå runt i butiker och leta och prova och hålla på. Jag shoppar bara när jag verkligen vet vad jag behöver eller vad jag vill ha och sen vill jag gå hem. Min pojkvän däremot är motsatsen till mig, han kan lalla runt på köpcentrum i flera timmar, han får verkligen aldrig nog! Borde det inte vara tvärtom egentligen?
 
Men det händer faktiskt väldigt mycket, både i skolan och på min fritid. Jag har aldrig varit en väldigt driven person (och det kanske märks i den här bloggen?) men för ett tag sen så fick jag värsta rycket och gjorde saker som jag borde ha gjort för länge sen. Städade ur rummet, bokade körlektioner, sökte jobb och så vidare och det känns faktiskt jättebra. Har alltid känt att mitt liv är meningslöst och jag säger inte att det inte är det, men det känns lite roligare att leva nu när man kämpar för något. Jag har dock inte hittat något jobb men jag är lika glad för det. Det hade nog varit skönt med ett jobb så att jag kan tjäna lite extrapengar men jag tror att det var lika bra att jag blev utan. Några bollar i luften är okej men att ha FÖR många bollar i luften kan nog sluta med att man inte får någonting alls gjort. Det är ändå så himla mycket att tänka på i skolan. Jag går ju sista året på frisörlinjen och vi har redan börjat planera inför delprovet som är en utav de största händelserna i mitt liv och jag måste verkligen fokusera på det.
 
Så, livet är ganska bra nu och jag är nöjd med mig själv. Jag kommer knappt ihåg hur länge sedan det var jag sist kände mig nöjd med mitt liv. Men det funkar faktiskt toppen och även om det är mycket stress i skolan och även om jag inte har något jobb så har jag faktiskt flera underbara vänner och en underbar pojkvän. Det finns faktiskt inte mycket mer jag behöver. Eller jo, ett yrkesbevis kanske? Hehe
 
 
Livet | |
Upp